A’dan Z’ye Garanti Koruması

Amazon’un A’dan Z’ye Garantisi, üçüncü taraf satıcılar tarafından satılan ve gönderilen ürünlerde sizi korur. A’dan Z’ye Garantisi, ürünlerinizin zamanında ve iyi durumda teslimatı ile iadelerle ilgili sorunları kapsar. Bir sorunla karşılaşırsanız, durumu bize bildirebilirsiniz. Ekibimiz, tarafınıza para iadesi yapılıp yapılamayacağına karar verir.

Aşağıdaki koşulların tümü geçerli ise, A’dan Z’ye Garanti kapsamında para iadesi talebinde bulunabilirsiniz:

  1. Hesabım sayfasından satıcıyla iletişime geçtiniz.
  2. Satıcının cevap vermesi için iki iş günü beklediniz.
  3. Talebiniz, aşağıdaki A’dan Z’ye Garanti koşullarımızdan birini karşılamalıdır:
    1. Satıcı, tahmini teslimat tarihinin üzerinden 3 gün geçmiş olmasına rağmen ürünü teslim edemedi veya takip bilgilerinde teslimat onayı görünüyor ve ürün sizin elinize ulaşmadı (hangisi önce gerçekleştiyse). Pazaryeri Teslimat Ücretleri ve Süreleri sayfasından tahmini teslimat tarihi hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
    2. Teslim aldığınız ürün hasarlı, kusurlu veya açıklandığı gibi değil. Aşağıdakileri yapmanız gerekir:
      1. Ürünün alınmasından itibaren 30 gün içinde (veya Yılbaşı gibi istisnai dönemlerde iade süresi uzatılmışsa bu sürenin sonunda) iade talebi gönderin.
      2. Satıcıyla iadeyi planladıktan sonraki 14 gün içinde iade paketine posta damgası vurulmuş olmalıdır.
    3. Fikrinizi değiştirdiniz ve ürünü Amazon’un iade politikasına uygun şekilde iade ettiniz ancak para iadesi alamadınız veya yanlış tutarda para iadesi yapıldı. Aşağıdakileri yapmanız gerekir:
      1. Ürünün alınmasından itibaren 14 gün içinde (veya Yılbaşı gibi istisnai dönemlerde iade süresi uzatılmışsa bu sürenin sonunda) iade talebi gönderin.
      2. Satıcıyla iadeyi planladıktan sonraki 14 gün içinde iade paketine posta damgası vurulmuş olmalıdır.

      Lütfen sipariş teslim alındıktan sonraki 15-30 gün içinde herhangi bir nedenle yapılan iadelerde, satıcının iade gönderim ücretini toplam para iadesinden düşürme hakkını saklı tuttuğunu unutmayın. (ürünün hasarlı, kusurlu veya açıklandığı gibi olmadığı durumlar hariç)

      Hangi durumda size nelerin para iadesi yapılır/yapılmaz aşağıda belirtilmiştir.

      İade nedeni Ürün tutarı Orijinal kargo ücreti İade gönderim ücreti
      Ürün hasarlı, kusurlu veya açıklandığı gibi değil Evet Evet Evet
      Sipariş teslim alındıktan sonra 14 gün içinde herhangi bir nedenle yapılan tüm iadeler Evet Evet Evet
      Sipariş teslim alındıktan sonraki 15-30 gün içinde başka bir neden (ürünün hasarlı, kusurlu veya açıklandığı gibi olmadığı durumlar hariç). Evet Hayır Hayır
      Her ürünü, teslim aldığınız koşullarda iade etmeniz gerektiğini lütfen göz önünde bulundurun. (İstisna: Teslim aldığınız ürün hasarlı, kusurlu veya açıklandığı gibi değilse, bu istisnai bir durumdur.)

      Not: İadeniz için takip edilebilir bir kargo yöntemi kullanmanıza rağmen kargonuz taşıma esnasında kaybolursa, A’dan Z’ye Garanti geçerli olabilir. Ancak ürünleri iade ederken takip edilebilir bir yöntem kullanmazsanız veya kargoyu reddederseniz A’dan Z’ye Garanti talebiniz reddedilebilir.

    4. Satıcı size para iadesi yapmayı kabul etti, ancak iade ödemeniz yapılmadı veya iade edilen tutar yanlıştı.
    5. Uluslararası olarak gönderilen bir ürünü iade etmek istediniz ancak şunlardan biriyle karşılaştınız:
      • Satıcı, Türkiye içinde iade adresi vermiyor.
      • Satıcı, ön ödemeli iade etiketi sağlamıyor.
      • Satıcı, ürünün iade edilmesini talep etmeden, ürün için tam para iadesi teklifinde bulunmuyor.
    6. Sizden alışverişe ve kargo ücretine ek olarak bir ücret alındı (örneğin; Türkiye’ye gönderim için gümrük makamlarına ödenmek üzere) ve satıcı bu masrafları karşılamıyor.
  4. A’dan Z’ye Garanti talebinizi tahmini teslimat tarihinden sonraki 90 gün içinde oluşturdunuz.

Yukarıda belirtilmeyen bir sorunla karşılaşırsanız sorunu bize bildirebilirsiniz. Ancak bu durumda inceleme tamamlanıncaya kadar para iadesi garantisi veremeyiz.

Hazır olduğunuzda, sorunu nasıl bildireceğinizi öğrenmek için A’dan Z’ye Garanti Koruması Kapsamında Para İadesi Talep Etme sayfasına bakın.

A’dan Z’ye Garanti, Amazon Services Europe S.à r.l., 38 Avenue John F. Kennedy, L-1855 Lüksemburg, Lüksemburg no. B-93815, İşletme Lisans Numarası 100416 tarafından sunulur.

Not:

  • A’dan Z’ye Garanti yalnızca Amazon.com.tr web sitesindeki bir üçüncü taraf satıcıdan yapılan alışverişler için geçerlidir. Amazon Global Store tarafından satılan veya Prime ile teslim edilmiş bir Pazaryeri Amazon ürünüyle ilgili yardıma ihtiyacınız varsa Amazon Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçin. Daha fazla bilgi için Amazon Global Store Hüküm ve Koşulları sayfasına bakabilirsiniz.
  • A’dan Z’ye Garanti, dijital ürünleri, hizmet ödemelerini ve değer yüklemeli ödeme araçlarını kapsamaz. Ayrıca, ödeme sağlayıcınızla veya bankanızla bir ters ibraz oluşturursanız A’dan Z’ye Garanti kapsamında para iadesi alamazsınız.

Bu bilgiler yararlı oldu mu?

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz.

Lütfen aşağıdakilerden hangisinin bilgileri en iyi şekilde tanımladığını seçin:

Teşekkürler! Geri bildiriminize doğrudan yanıt veremiyor olsak da, çevrimiçi Yardım hizmetimizi geliştirmek için bu bilgileri kullanacağız.