Makbuz veya Fatura Yazdırma

Siparişiniz için bir fatura yazdırmak istiyorsanız sipariş kargoya verildikten sonra Siparişlerim sayfanıza gidin.

Siparişiniz gönderildiğinde faturanızın yazdırılabilir bir kopyasına veya sipariş özetinize Siparişlerim sayfasından erişebilirsiniz. Faturanızın Siparişlerim sayfasında görünmesi 72 saat kadar sürebilir.

Fatura nüshasını veya sipariş özetini masaüstü tarayıcısını kullanarak yazdırmak için:

  1. Siparişlerim’e gidin.
  2. Faturasını veya sipariş özetini yazdırmak veya indirmek istediğiniz siparişi bulun ve Fatura’yı seçin.
    İpucu: Siparişi bulamıyorsanız Tarih seçeneğinden farklı bir zaman aralığı seçin.
  3. Açılır menüde sipariş türünüze bağlı olarak görüntülenen seçeneklerden birini belirleyin:
    • Siparişinizin faturası halihazırda oluşturulmuşsa Fatura 1 ve Fatura 2 seçeneklerini görürsünüz. Fatura 2 yazdırılabilir faturanızdır. Daima teslimat başına fatura oluşturulduğu için siparişinizin birden fazla faturası olabilir. Faturanızın yanı sıra sipariş özetinizi yazdırmak için Yazdırılabilir Sipariş Özeti’ni seçebilirsiniz.
    • Siparişinizin faturası henüz oluşturulmamışsa Yazdırılabilir Sipariş Özeti seçeneği ile sadece sipariş özetini yazdırabilirsiniz. Amazon Pazaryeri satıcısına verdiğiniz siparişin faturası yoksa ve fatura talebinde bulunmak istiyorsanız Fatura isteyin’e tıklayın.
  4. Fatura ve/veya sipariş özetinizi yazdırabilir veya PDF formatında bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz.

Faturanızı bir mobil tarayıcı kullanarak veya Amazon uygulaması üzerinden indirmek veya yazdırmak için:

Not: Faturalar herhangi bir akıllı telefon veya uygulama üzerinden görünmez. Faturalarınızı görüntülemek isterseniz, bunları "yalnızca" bilgisayar üzerinden görüntüleyebilirsiniz.


  1. Menü simgesine basın.
  2. Siparişlerim sayfasına gidin.
  3. Yazdırmak istediğiniz siparişi seçin/ sipariş özetini veya faturayı indirin.
  4. Sipariş Detaylarını Görüntüle altındaki Faturayı İndir'e tıklayın.
  5. Buradan Fatura’yı seçin ve Belgeleri İndir’e tıklayın.

Faturanızı göremiyor musunuz?

Faturanızı aşağıdaki nedenlerle göremeyebilirsiniz:

  • Ürününüz henüz kargoya verilmemiş olabilir. Ürünün teslim edilmesini bekleyin ve Siparişlerim > Fatura bölümünü tekrar kontrol edin. Hala göremiyorsanız müşteri hizmetleriyle iletişime geçin.
  • Ürünü bir Amazon Pazaryeri satıcısından aldıysanız faturanız Siparişlerim > Fatura bölümünde görüntülenmez. Satıcıdan faturayı istemek için Fatura İste'yi seçin. Bir sonraki ekranda, satıcıya bir mesaj göndererek faturanızı talep edin.

IMEI numaramı nerede bulabilirim?

3 Aralık 2020 tarihinden sonra oluşturulan faturalarda IMEI numaranız satın aldığınız cihaza ait faturanın “Mal/Hizmet Cins” bölümünde yer alır. Bu sadece Amazon.com.tr tarafından satılan ve gönderilen ürünler için geçerlidir.

IMEI numarası ayrıca, seri numarasıyla birlikte cihazın orijinal kutusunda da bulunur. Telefonunuzun IMEI numarasını telefonunuzun arama ekranına * # 06 # yazıp arama düğmesine basarak öğrenebilirsiniz.

Faturamı ne zaman görebilirim?

Siparişiniz teslim edildikten sonra satın aldığınız ürünün / ürünlerin faturasına veya sipariş özetine Siparişlerim sayfasından ulaşabilir ve yine buradan yazdırabilirsiniz. İşlemin faturanızda görünmesi 72 saat kadar sürebilir.

Faturamı nasıl bulabilirim ve yazdırabilirim?

Amazon, Pazaryeri satıcılarından yapılan alışverişlere doğrudan dahil değildir. Pazaryeri satıcılarından yapılan alışverişlerin faturalarını hesabınızda göremezsiniz.

  • Siparişi bir Pazaryeri satıcısından verdiyseniz:

    Pazaryeri satıcısı ürünün faturasını gönderecektir. Ürünle birlikte fatura gönderilmemişse Siparişlerim sayfasında Fatura isteyin seçeneğini belirleyin ve satıcıya bir mesaj göndererek faturanızı talep edin.

  • Siparişi doğrudan Amazon’dan verdiyseniz:

    Faturanızı Siparişlerim sayfasında bulabilirsiniz. İlgili siparişi bulun. Fatura 2 seçeneğine tıklayarak faturanızı PDF dosyası olarak indirin veya yazdırın.

Yazdırılabilir sipariş özeti fatura yerine geçer mi?

Hayır, yazdırılabilir fatura özeti garanti işlemlerinde fatura yerine geçmez. Garanti işlemleri için ürünün orijinal faturasını saklamanız gerekir.

Amazon.com.tr kurumsal müşterilere hizmet veriyor mu?

Satışlarımız yalnızca nihai tüketici yöneliktir ve sistemimiz şu anda kurumsal müşteriler satışı desteklememektedir. Bu nedenle Amazon.com.tr web sitesinden alışveriş yaparken kurumsal bilgilerin ödeme aracı adresi olarak girilmesi mümkün değildir.

Vergi numaramı faturamda kullanabilir miyim?

Faturalara yalnızca nihai tüketicilere yönelik olarak düzenlendiğinden vergi numaranızı kullanamazsınız.

Bu bilgiler yararlı oldu mu?

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz.

Lütfen aşağıdakilerden hangisinin bilgileri en iyi şekilde tanımladığını seçin:

Teşekkürler! Geri bildiriminize doğrudan yanıt veremiyor olsak da, çevrimiçi Yardım hizmetimizi geliştirmek için bu bilgileri kullanacağız.