İade Politikalarımız Hakkında

Amazon ve bunun yanı sıra Amazon.com.tr sitesindeki Pazaryeri Satıcılarımız teslim tarihini izleyen 30 gün içinde birçok ürünün iadesini kabul eder. Geçerli koşulları bu sayfada bulabilirsiniz.

Bu koşullar hiçbir şekilde sizin yasal cayma hakkınızı sınırlamaz. Yasal cayma hakkınızla ilgili ayrıntıları Satış Koşullarımızda bulabilirsiniz. Pazaryeri Satıcıları’na yönelik yasal cayma hakkınıza ilişkin bilgileri bu satıcıların İade Politikası’nda bulabilirsiniz.

Ürünlerinizi iade etmek için lütfen İade Destek Merkezimizi kullanın.

Her ürünü aldığınız koşullarda iade etmeniz gerektiğini lütfen göz önünde bulundurun. Diğer bir deyişle yeni ürünlerin yeni, kullanılmamış ve eksiksiz olarak iade edilmesi gerekmektedir. Kullanılmış ürünlerde fazladan kullanma veya hasar belirtisi olmamalıdır.

Aynı istisnalar, cayma hakkına ilişkin olarak İade Garantimiz için de geçerlidir.

Yanlış İadeler

İade edeceğiniz ürünün doğru ve eksiksiz olduğundan emin olun. Para iadesi alabilmek için doğru ürünü iade etmelisiniz.

Çalışanlarımızı ve müşterilerimizi korumak için Amazon, iade edilen yanlış ürünleri atar. Amazon'a yanlış bir ürün gönderirseniz mümkün olan en kısa sürede Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçin. Amazon, ürünü bulup iade edeceğini garanti edemez ve Amazon'a gönderilen yanlış ürünler için telafi sunulmaz.

Aşağıdaki ürünler İade Garantisi kapsamında (kusurlu değilse) iade edilemez:

  • Tesliminden sonra koruyucu unsurları açılmış olan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler veya nitelikleri dolayısıyla teslimattan sonra ayrılamaz şekilde diğer öğelerle karışmış olan ürünler;
  • Teslimat sonrasında ambalajlarından çıkarılmışlarsa, ambalajlı ses veya video kayıtları veya ambalajlı yazılımlar;
  • Müşterinin özel isteklerine göre yapılmış veya kişisel ihtiyaçlara göre açıkça özelleştirilmiş ürünler;
  • Hızlı bozulan veya son kullanma tarihi çabuk geçen ürünler;
  • Amazon’un tümüyle ifa etmiş olduğu ve hizmeti sunmaya başlayabileceğimizi ve sözleşme tamamen yerine getirildiğinde iptal etmeyeceğinizi siparişinizi vermeden önce açıkça kabul ettiğiniz hizmetler;
  • Fiili değeri pazardaki kontrol edemediğimiz dalgalanmalara bağlı olan ürünlerin temini;
  • Tehlikeli madde olarak sınıflandırılan veya içinde yanıcı sıvılar ya da gazlar bulunan ürünler (servis, garanti, iade veya para iadesi konularında bilgi almak için üretici firmayla iletişime geçin);
  • Seri numarası veya barkodu (evrensel ürün kodu) eksik herhangi bir ürün;
  • İndirilebilir yazılım ürünleri;
  • Erişim sağlandıktan sonra çevrimiçi abonelikler;
  • Ön ödemeli oyun kartları (World of Warcraft, Xbox 360 Live, Wii Points vb.);
  • Bazı sağlık ve kişisel bakım ürünleri;
  • Açık kaynaklı yazılım (Microsoft Office açık kutu ürünleri ve Video Oyunları dahil);

Moda Ürünlerinde Ücretsiz İade

Satın alımınızın ücretsiz iade teslimatı için uygun olup olmadığını kontrol etmek için lütfen aşağıdaki hüküm ve koşulları gözden geçirin:

  • Müşterilere tüm tekstil ürünleri (giysi ve ayakkabı) için 30 Gün içinde ücretsiz iade sunulur. Ücretsiz İade, yalnızca Perakende ürünleri için geçerlidir. Gönderimi başka satıcılar tarafından yapılan aynı ürünler için geçerli değildir. Hakkında daha fazla bilgi alın: Amazon tarafından satılan ürünler için para iadeleri ve Pazaryeri satıcısı tarafından satılan ürünler için para iadeleri
  • Ücretsiz iade olanağından yararlanabilmek için minimum satın alma tutarı uygulanmaz.
  • Ücretsiz iadeden yararlanabilmek için; İade Politikamız gereğince tam para iadesi, ürünlerin yeni ve giyilmemiş durumda ve orijinal paketinde olması şartıyla yapılır.
  • Ürünün tamamı, ürün ambalajı ve orijinallik sertifikaları ile iade edilmelidir.
  • Orijinal belgelerle iade edilmeyen ürünler reddedilir. Lütfen İade Politikalarımız Hakkında sayfasına bakın.
  • Değiştirilmiş, hasarlı veya başka şekilde değiştirilmiş hiçbir ürün için para iadesi kabul edilmez.
  • Ürünü anlaşmalı kargo haricinde bir firma ile de iade edebilirsiniz. Ürünleri kendiniz göndermeyi tercih ederseniz, takip edilebilir bir gönderim yöntemiyle iade etmeniz gerekir. Böyle bir durumda, ürün depomuza ulaştıktan sonra, hesabınıza Amazon.com.tr’de kullanabileceğiniz en fazla 4,50 TL tutarında bir Hediye Kartı tanımlanır. Hediye Kartının kullanım koşullarını Amazon Hediye Kartı Hüküm ve Koşulları sayfasında görebilirsiniz.
  • Amazon, iadenizi işleme alır ve kapsam dahilindeki iade ürünleriniz Amazon’a ulaştıktan sonra, iade gönderim maliyeti için kesinti yapmadan, ödediğiniz tutarın tamamı için para iadesi yapar.
  • Ücretsiz İade kapsamında olmayan ürünlerinizi ücretsiz iade ürünlerle birlikte iade ederseniz Amazon, Amazon'un genel iade politikasının kapsamına girmeyen ürünlerin teslimat ücretlerini size iade edilecek tutardan düşebilir. Ayrıca bazı özel ürün, sipariş veya paketleme ücretleri de alınabilir. İade ve Değiştirme Masrafları Hakkında sayfasındaki ayrıntılara bakın.

Lütfen bazı ürün gruplarında bulunan aşağıdaki bilgilere dikkat edin:

Not: Pazaryeri Satıcılarından alınan bir ürün iade edecekseniz lütfen doğrudan satıcıyla iletişime geçin.

  • Marka etiketi, garanti belgesi veya etiket bulunan ürünler
  • Tehlikeli maddeler
  • Bilgisayarlar (Dizüstü bilgisayarlar ve Masa üstü bilgisayarlar) ve saklama ortamına sahip cihazlar (örn. MP3 çalar, dijital fotoğraf makinesi, cep telefonu, USB bellek)
  • Ev tekstil ürünleri
  • Bebek Ürünleri
  • Koleksiyon Ürünleri (Spor ve Eğlence)

Marka etiketleri, garanti belgeleri, sertifikalar, çıkartmalar, özel paketleme

Marka etiketleri, garanti belgeleri, sertifikalar (örn. özgünlük, sertlik ve tahmini değer) ve çıkartmalar iade etmek istediğinizde ürünün üzerinde kalmalı veya ürünle birlikte gönderilmelidir. Özel üretim ürünlerin yanı sıra bu ürünler de kendi orijinal paketinde iade edilmelidir.

Tehlikeli maddeler

Yanıcı, basınçlı, aşındırıcı, çevre için tehlikeli veya başka şekilde tehlikeli kimyasallar içeren tüm ürünler iade edilirken tehlikeli madde olarak etiketlenmelidir. Bu şekilde ilgili teslimat hizmetleri ve lojistik merkezlerimiz bu ürünleri tanıyarak ona uygun şekilde teslimatı sağlar.

Çalıştırma amacıyla bir ürünü yanıcı sıvı veya gazla doldurduysanız ürünü iade etmeden önce bunları boşalttığınızdan emin olun (örneğin, kamp ocağından tüpü çıkarma). Özellikle kesme takımları ve balta gibi ürünler tercihen Amazon'un paketi kullanılarak güvenli bir malzemenin içinde iade edilmelidir. Daha fazla bilgi edinmek için Tehlikeli Maddelerin İadesi Yardım sayfamıza bakın. Ürün adresinizden alınmadan önce içindeki yakıtı veya yağ gibi sıvıları boşaltın.

Bilgisayarlar (Dizüstü bilgisayarlar ve Masa üstü bilgisayarlar) ve saklama ortamına sahip cihazlar (örn. MP3 çalar, dijital fotoğraf makinesi, cep telefonu, USB bellek)

Bu cihazları bize iade ederken içinde yüklü dosya olmadığından emin olun. Bu tür cihazları iade etmeden önce kayıtlı tüm gizli ve kişisel verileri silmek sizin sorumluluğunuzdadır.

  • Amazon.com.tr’den satın alınan yeni masaüstü, dizüstü ya da tablet bilgisayarlar teslim edildiğinde çalışmazsa, hasarlı durumda geldiyse veya kutu henüz açılmamışsa satın alma işleminden sonraki 30 gün içinde ödenen tutarın tamamı için para iadesi yapılacak şekilde iade edilebilir.
  • 30 günlük iade süresi sona erdikten sonra müşteri çalışmadıkları için bu ürünleri iade etmek isterse, müşteri söz konusu arızanın değerlendirilmesi ve para iadesi yapılmasının uygun olup olmadığının belirlenmesi için müşteri hizmetlerine yönlendirilmelidir.
  • Pazaryeri satıcılarından alınan yeni ve kullanılmış ürünler, söz konusu satıcının kendi iade politikasına tabidir.

Ev tekstil ürünleri

Ürünler orijinal hallerinde iade edilmelidir. Isıtma düzeyi, yükseklik gibi özelliklerini kontrol etmek üzere elbette yastık ve yatak örtüsü gibi ev tekstil ürünlerini denemeniz gerekir.

Hijyenik nedenlerle nevresim, çarşaf ve havlu gibi cilde temas eden ürünlerin, kullanıldığında iade edilemeyeceğini lütfen unutmayın.

Bebek Ürünleri

  • Bebek ürünleri (0-24 ay bedenli kıyafetler hariç) ürünler teslim alındıktan sonraki 30 gün içinde iade edilebilir.
  • Biberon emziği, emzik, diş kaşıyıcı ve beslenme gereçleri hijyen gereğince orijinal paketlerinde, kullanılmamış, fabrikada takılan güvenlik bandı çıkarılmamış ve ambalajı zarar görmemiş olarak iade edilmelidir.
  • Bebek bezleri ve ıslak mendiller orijinal paketlerinde, kullanılmamış, fabrikada takılan güvenlik bandı çıkarılmamış ve orijinal ambalajı zarar görmemiş olarak iade edilmelidir.
  • Göğüs pompaları ve emzikler (göğüs kalkanları) kullanılmamış orijinal paketlerinde, kullanılmamış, fabrikada takılan güvenlik bandı çıkarılmamış ve orijinal ambalajı zarar görmemiş olarak iade edilmelidir.
  • Amazon tarafından gönderilen bebek ürünleri ücretsiz iade kapsamındadır.
  • Ürün bilgi sayfasında "Ücretsiz İade" mesajı varsa ürün ücretsiz iade gönderimi kapsamındadır.
  • İadeniz Amazon’dan kaynaklanan bir hatadan dolayı yapılmıyorsa, Amazon ilk ödediğiniz kargo ücreti için para iadesi yapmaz.

Koleksiyon Ürünleri (Spor ve Eğlence)

  • Kendiniz göndermeyi tercih ederseniz veya daha fazla ürün iade edilmesi gerekiyorsa takip edilebilir bir gönderim yöntemi kullanılmalıdır.
  • Tüm ürün ambalajı (kutular, kılavuzlar, garanti belgeleri vb.) ve orijinallik sertifikaları, derecelendirme ve değerlendirmenin tamamı ürünle birlikte iade edilmelidir.
  • Orijinal belgeleriyle birlikte iade edilmeyen ürünler reddedilir.
  • Bir ürünü iade etmek üzere göndermeden önce müşteriler ürünün fotoğrafını çekmeli ve bu fotoğrafı saklamalıdır.

Amazon Global Mağaza İade Politikası Hakkında (Satıcısı ''Amazon Germany'' Olan Ürünlerin İadesi)

Amazon Global Store ürünlerinin iadesi ne kadar süre içerisinde gerçekleştirilebilir?

Amazon Global Store ürünleri (Satıcısı Amazon Germany olan ürünler) teslimattan itibaren 30 gün içinde Amazon.com.tr üzerinden Çevrimiçi İade Merkezi kullanılarak iade edilebilir. İade ürünün Amazon’un Avrupa’daki deposuna ulaşması yaklaşık 5-10 günü bulabilir. Ürün depomuza ulaştıktan sonra para iade sürecinin başlatılması yaklaşık 2 gün, iade tutarın hesabınızda görünmesi ise yaklaşık 7-10 gün sürebilir. İade işleminiz tamamlandığında yanlış, kusurlu veya hasarlı ürünler için ürün ücreti, orijinal kargo masrafı ve ithalat ücreti depozitosu olma üzere tam para iadesi alırsınız. İade politikamızın detaylarına ve iade tutarlarının nasıl hesaplandığına İade Politikamız üzerinden ulaşabilirsiniz.

Ürün iadesi için hangi teslimat seçenekleri sunulmaktadır?

Amazon Global Store ürünleri aşağıdaki yöntemlerle iade edilebilir:


  1. DHL Express ile adresten iade ürün teslim alma seçeneği
  2. Tercih ettiğiniz herhangi bir kargo şirketini kullanarak iade seçeneği

Ürün iademi DHL Express ile adresten teslim alma seçeneği ile yapmak istiyorum. Hangi aşamaları izlemeliyim?


  1. Amazon.com.tr üzerindeki Çevrimiçi İade Merkezi'ne gidin. İade etmek istediğiniz siparişi bulun ve Ürünleri İade Et’e tıklayın. Aradığınız siparişi veremiyorsanız, açılır menüden başka bir sipariş seçin.
  2. İade etmek istediğiniz ürünleri seçin.
  3. Ürün adetini seçin ve İade Nedeni menüsünden seçiminizi yapın. İade ile ilgili yorumlarınızı Ayrıntılar kutusuna yazabilirsiniz.
  4. Devam etmek için, paranızın iade edilmesini istediğiniz yeri seçin (para iadeniz Amazon hesabınıza hediye kartı bakiyesi olarak veya sipariş verirken kullandığınız asıl ödeme aracınıza eklenebilir) ve Devam Et’e tıklayın.
  5. Dönüş yöntemi olarak, “DHL - Ücretsiz adresinizden teslim alma” seçeneğini seçin ve İadeyi Onayla’ya tıklayın.
  6. İade onayını tamamlama aşamasından sonra, iadenize ait “İade Posta Etiketi”, “İade Yetkisi Etiketi” evrakları ve “Takip Numarası / Konşimento Numarası” bilgisinin bulunduğu sayfamıza yönlendirileceksiniz. Lütfen “İade Posta Etiketi” ve “İade Yetkisi Etiketi” evraklarının çıktılarını alın ve “Takip Numarası / Konşimento Numarası” bilginizi kaydedin.
  7. İade işlemlerinizi tamamladıktan yaklaşık 30 dakika sonra MyDHLWebsite web sitesine giderek veya DHL Express Müşteri Hizmetleri’ni (444 00 40) arayarak teslim alma için uygun bir yer, tarih ve saat belirleyin. Rezervasyon işleminiz için “Takip Numarası / Konşimento Numarası” bilginizi paylaşmanız gerekecektir.
  8. Rezervasyonun tarih ve saatinde DHL Express kuryeleri, iadeyi almak için verdiğiniz adrese gelecektir. Teslimat öncesinde “İade Posta Etiketi” ve “İade Yetkisi Etiketi” evraklarının çıktılarını almayı unutmayın. Kuryenin ürün iadesini almak için bu belgeleri sizden temin etmesi gerekecektir. Kuryenin paket içeriğini inceleyebilmesi için iade ürünün konulduğu kutu açık bırakılmalıdır.

İade ürününüzün takibini DHL Express web sitesi üzerinden yapabilirsiniz. Para iadenizin durumunu iseHesabım sayfasındaki Siparişlerim bölümüne tıklayarak öğrenebilirsiniz.

Ürün iademi istediğim kargo şirketini kullanarak kendim gerçekleştireceğim. Hangi aşamaları izlemeliyim?


  1. Çevrimiçi İade Merkezi’ne gidin. İade etmek istediğiniz siparişi bulun ve Ürünleri İade Et’e tıklayın. Aradığınız siparişi veremiyorsanız, açılır menüden başka bir sipariş seçin.
  2. İade etmek istediğiniz ürünleri seçin.
  3. Ürün adetini seçin ve İade Nedeni menüsünden seçiminizi yapın. İade ile ilgili yorumlarınızı Ayrıntılar kutusuna yazabilirsiniz.
  4. Devam etmek için, paranızın iade edilmesini istediğiniz yeri seçin (para iadeniz Amazon hesabınıza hediye kartı bakiyesi olarak veya sipariş verirken kullandığını asıl ödeme aracınıza eklenebilir) ve Devam Et’e tıklayın.
  5. İade yöntemi olarak tek seçenek olan "Gönderi ve Ödemeyi Ben Yapacağım” seçeneğini işaretleyin ve İadeyi Onayla’ya tıklayın.
  6. Ürünü, masrafları kendiniz karşılamak üzere, göndermeniz için size bir iade etiketi (iade gönderi kodu) verilecektir.
  7. Ürünü kendiniz göndermek için gereken iade etiketini aldığınızda (iade gönderi kodu), ürünü sizin için uygun olan kargo şirketini kullanarak bize gönderin. Takip seçeneği sunan bir kargo firması seçmenizi öneririz. Kargo şirketi tarafından size verilen takip bilgilerini saklayın.

İade ürününüzün takibini ilgili kargo firmasının web sitesi üzerinden yapabilirsiniz. Para iadenizin durumunu ise Hesabım sayfasındaki Siparişlerim bölümüne tıklayarak öğrenebilirsiniz.

Ürünlerin iadesi sırasında hangi noktalara dikkat etmeliyim?

Kusurlu, arızalı, hasarlı veya yanlış ürünleri iade etmek için iade aşamalarınızı eksiksiz ve zamanında tamamladıktan sonra ödediğiniz ücretin tamamı para iadesi olarak tarafınıza gönderilir. İade edilen tutar; ürün ücreti, orijinal kargo ücreti ve İthalat Ücreti Depozitosunu kapsar. Eğer iade kargo masraflarını siz karşıladıysanız, Hediye Kartı bakiyesi olarak otomatik olarak 128 TL'ye kadar para iadesi alırsınız. İade kargo ücreti 128 TL'den fazlaysa, iade kargo makbuzunun bir kopyasını Müşteri Hizmetlerimize göndererek geri kalan masraflar için para iadesi talebinde bulunabilirsiniz.

Arızalı ürünlerin orijinal paketinde iade edilmesi zorunlu değildir ancak iade gönderimi sırasında zarara yol açmaması için uygun şekilde paketlenmeleri gerekmektedir. Amazon Global Store ürünlerinin iade edilmesine ilişkin para iadeleri hakkında daha fazla bilgi için İade Politikamızı inceleyin.

Daha fazla bilgi için Amazon Global Store Hüküm ve Şartları sayfasına bakabilirsiniz.

Bu bilgiler yararlı oldu mu?

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz.

Lütfen aşağıdakilerden hangisinin bilgileri en iyi şekilde tanımladığını seçin:

Teşekkürler! Geri bildiriminize doğrudan yanıt veremiyor olsak da, çevrimiçi Yardım hizmetimizi geliştirmek için bu bilgileri kullanacağız.