Sipariş Ettiğiniz Ürünlerin İadesi

Amazon’dan satılan pek çok ürünü iade edebilirsiniz. Bir ürünü iade ederken satıcıya, ürüne veya iade nedenine bağlı olarak farklı iade seçenekleri görebilirsiniz.

Uzatılan İade Süresi Hakkında

1 Ekim ve 31 Aralık 2020 tarihleri arasında gönderilen iade edilebilir ürünleri, ürünlerin İade Politikamıza uygun olması koşuluyla, 31 Ocak 2021 gece yarısından önce herhangi bir zamanda iade edebilirsiniz. Bu uzatma süresi, Amazon.com.tr tarafından satılan ve gönderilen ürünler (Prime logolu ürünler dahil) ile üçüncü taraf satıcılar tarafından satılan ancak Amazon.com.tr tarafından gönderilen ürünler için geçerlidir. 31 Aralık 2020 tarihinden sonra gönderilen ürünlerde 30 günlük standart iade politikamız geçerlidir. Pazaryeri satıcılarına yapılan iadeler bu süre uzatımı kapsamında değildir. Pazaryeri satıcılarına yapılan iadelerle ilgili lütfen Yardım sayfamızı inceleyin.
Not: Amazon tarafından gönderilen bir ürünü iade etmeniz mi gerekiyor? Siparişlerim’e gidin

Sipariş ettiğiniz bir ürünü iade etmek için:

  1. Son siparişlerinizi görüntülemek için Siparişlerim bölümüne gidin. Bir hediyeyi iade etmek için Hediye İade Et’i seçin.
  2. Siparişi seçin ve Ürünleri iade et’i seçin.
  3. İade etmek istediğiniz ürünü seçin ve İade nedeni menüsünden bir neden belirleyin.
  4. İade işleminin nasıl yapılacağını seçin.

    Ürün Amazon.com.tr tarafından satıldıysa para iadenizin nereye yapılacağını seçin. Para iadenizi Amazon hesabınıza hediye kartı bakiyesi olarak veya ödeme yaptığınız karta yapabiliriz. Ardından Devam’ı seçin.

  5. İade gönderi yönteminizi seçin.

    Ürününüzü iade etmenin iki yolu vardır:

    • Anlaşmalı Kargo Gönderi Koduyla İade (ücretsiz).

      Anlaşmalı kargo şirketi için İade Gönderi Kodunuzu görüntüleyin. Bu kodun aktif hale gelmesi 2 saati bulabilir ve kodun geçerliliği oluşturulduğu tarih itibarıyla 7 gündür.

    • Gönderim ve Kargo Ücreti Ödemesini Ben Yapacağım (ücretli).

      Ürünü anlaşmalı kargo şirketi dışında başka bir kargo şirketiyle iade etmeyi de tercih edebilirsiniz. Bu durumda, gönderim ücretini siz ödersiniz. Amazon, kargo gönderim ücreti iadesi olarak, hediye kartı bakiyenize yalnızca 4,50 TL iade eder. Hediye kartı bakiyenizi Hesabım sayfasından görebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Hediye Kartı Bakiyenizi Kullanma sayfasına bakın.

  6. Etiketinizi ve iade yetki numaranızı yazdırın.
    İpucu: Her iade etiketi belirli bir iade işlemine atanmıştır. Doğru para iadesini aldığınızdan emin olmak için birden çok siparişe ait ürünleri ya da gönderileri aynı kutuya koymayın.
  7. İade etiketinizi (varsa) ekleyin ve ürünlerinizi iade için paketleyin. Ürünleri güvenli bir şekilde paketleyin, İade Merkezi.

    İade veya para iadesinin durumunu Siparişlerim sayfasında ilgili siparişin yanındaki Ürün/Para İadesi Durumunu Görüntüleyin’i seçerek görebilirsiniz.

Not: Dizüstü bilgisayar, fotoğraf makinesi ya da diğer elektronik cihazlar gibi kişisel bilgilerinizi kaydettiğiniz ürünleri iade ediyorsanız ürünü bize göndermeden önce bu bilgileri tamamen silmelisiniz.

İade gönderi kodu kullanmanıza rağmen iade gönderiniz belirli bir ürün nedeniyle ücretliyse, iade gönderim ücretini para iadenizden düşebiliriz. Para iadeleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için Para İadeleri yardım sayfamızı ziyaret edin. Birden fazla siparişten gönderilen ürünleri iade etme seçeneği mevcut değildir.

Amazon Global Store ürünlerini nasıl iade edebilirim?

İade işleminiz tamamlandığında yanlış, kusurlu veya hasarlı ürünler için orijinal teslimat masraflarına ek olarak iade ürünlere ilişkin İthalat Ücreti Depozitosu'nu ve iade kargo ücreti için 128 TL tutarına kadar para iadesi alacaksınız. Bu tutar, Hediye Kartı bakiyesi olarak hesabınıza iade edilecektir. İade gönderim tutarı 128 TL'den fazla tuttuysa, Müşteri Hizmetlerimizle iletişime geçip iade kargo makbuzunun bir kopyasını göndererek kalan gönderim masrafları için para iadesi talep edebilirsiniz.

Amazon Global Store yalnızca Giyim ve Ayakkabı ürünlerinde ücretsiz iade sunar. Bir ürünün ücretsiz iade kapsamında olup olmadığını, fiyatının yanındaki “ÜCRETSİZ İade” ifadesine bakarak teyit edebilirsiniz. İade Destek Merkezi, İade Politikamız konusunda size rehberlik edecektir. Ürünü, masrafları kendiniz karşılamak üzere, göndermek için size bir iade etiketi (iade gönderi kodu) verilecektir.

Ürünü kendiniz göndermek için gereken iade etiketini aldığınızda (iade gönderi kodu), ürünü sizin için uygun olan kargo şirketini kullanarak bize gönderin. Takip seçeneği sunan bir kargo hizmeti seçmenizi öneririz. Kargo şirketi tarafından size verilen takip bilgilerini saklayın.

Amazon Global Store ürünlerinin iade edilmesi hakkında daha fazla bilgi için İade Politikası ile ilgili yardım sayfamıza bakın.

Bu bilgiler yararlı oldu mu?

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz.

Lütfen aşağıdakilerden hangisinin bilgileri en iyi şekilde tanımladığını seçin:

Teşekkürler! Geri bildiriminize doğrudan yanıt veremiyor olsak da, çevrimiçi Yardım hizmetimizi geliştirmek için bu bilgileri kullanacağız.