Pazaryeri Ürün ve Para İadeleri Hakkında

Amazon Pazaryeri’nden satın alınan ürünlerin iadesinde özel koşulların geçerli olduğunu lütfen göz önünde bulundurun.

Sipariş vermeden önce Satıcının iade politikasını görüntüleme

Ticari Pazaryeri Satıcılarının iade politikaları, en azından Amazon.com.tr İade Politikalarına uygun olmalıdır.

Satıcının bilgi sayfasında kargo ücreti, bazı durumlarda iade gönderim ücreti, yardım ve söz konusu Satıcıya ilişkin müşteri geri bildirimi bulunur. Belirli bir ürünü satışa sunan farklı Satıcıların listelendiği bir sayfadayken bir Satıcının iade politikası hakkında daha fazla bilgi edinmek için o Satıcının geri bildirim derecelendirmesine tıklayıp Satıcının Bir Bakışta sayfasını görüntüleyin. Sağ alt kısımda Ürün ve Para İadesi Politikası başlığı ve daha fazla bilgi al bağlantısı bulunur. Satıcının adı ürün bilgi sayfasında gösterilmiyor ancak yeni ve/veya kullanılmış ürün bağlantıları veriliyorsa bu bağlantılardan birine tıklayın. Böylece tüm satıcıları listeleyen bir sayfaya yönlendirilirsiniz.

İade sürecindeki deneyimleriniz Satıcı tarafından yayınlanan iade politikasına ters düşüyorsa soruşturma başlatılması için belirli koşullara tabi olarak A'dan Z'ye Garanti Talebi oluşturabilirsiniz. A'dan Z'ye Garanti hizmetimiz ticari Pazaryeri Satıcılarının kendi İade Politikalarıyla örtüşmeyen hareketlerde bulunmasını engeller.

Sipariş verdikten sonra Satıcının iade politikasını görüntüleme

Bir Satıcı tarafından satılan ve gönderilen bir ürün için halihazırda sipariş verdiyseniz İade Destek Merkezi sayfasını ziyaret ederek Satıcının iade politikasını görüntüleyebilirsiniz. Sayfada Ürünleri iade et'e tıklayın ve ardından ürün adının sağındaki Ürünleri İade Et’e tıklayarak iade etmek istediğiniz ürünü seçin. Sonraki sayfada Satıcının adının yanındaki bağlantıya tıklayarak Satıcının İade Politikası'nı görebilirsiniz. Bu bağlantı yoksa Amazon.com.tr İade Politikası geçerlidir.

Uluslararası İade Politikası

Türkiye dışından gönderim yapan bir Pazaryeri Satıcısından sipariş verirseniz şunu göz önünde bulundurun: Amazon'un iade politikası uyarınca uluslararası Pazaryeri Satıcılarının (1) Türkiye içinde bir iade adresi göstermesi, (2) ön ödemeli iade etiketi sağlaması veya (3) ürün iade edilmeden tam para iadesi vermesi gerekir. Bir Satıcı iade ettiğiniz siparişle ilgili olarak bu politikaya uymazsa belirli koşullara tabi olarak bir A'dan Z'ye Garanti Talebi oluşturabilirsiniz.

Ürün Satıcıya nasıl iade edilir?

Bir Satıcıdan alınan ürünün iade sürecini başlatmak için İade Destek Merkezi sayfasını ziyaret edin ve Ürünleri iade et’i seçin. Lütfen talimatlara uyun ve Satıcı için gerekli tüm bilgileri verdiğinizden emin olun. Satıcı yanıt verdiğinde e-posta ile bilgilendirilirsiniz.

Onaylanan taleplerde, Satıcı size ücretsiz iade adresini ve iade prosedürünü iletir. Satıcının iade adresini ve iade prosedürünü size gönderilecek e-postada bulabilirsiniz. Satıcının iade talebinize yönelik tüm yanıtlarını Çevrimiçi İade Destek Merkezi'nde görebilirsiniz.

Satıcılar genellikle 2 iş günü içinde iade izni taleplerine yanıt verir. 2 iş günü içinde yanıt alamazsanız, Amazon.com.tr A'dan Z'ye Garanti kapsamında iade talebi oluşturabilirsiniz.

Kişisel bilgileri kaydettiğiniz ürünleri iade ederseniz ürünü Satıcıya geri göndermeden önce, tüm bilgilerinizi tamamen silmelisiniz.

Amazon.com.tr olarak her zaman hem alıcılar hem de satıcılar açısından Pazaryerinin adil bir yer olmasını sağlamaya çalışıyoruz. İade ürünler dikkatli bir şekilde paketlenirse ürünün taşıma sırasında hasar görme ihtimali düşer. Böylece satıcı iade işlemini daha kolay gerçekleştirir. İade ürünü takip edilebilir bir teslimat yöntemi ile gönderirseniz ürünün Satıcıya ulaşmaması gibi durumlara karşı kendinizi garantiye almış olursunuz. Paketiniz ulaşmazsa, A'dan Z'ye Garanti talebi oluşturabilirsiniz. Ürününüzü iade etmek için takip edilebilir bir teslimat yöntemi tercih etmediğiniz zaman Satıcı size para iadesi yapmayı reddederse, zararınızı Garanti kapsamında karşılayamayabiliriz.

Not: Paketi teslim almayı kabul etmediğiniz bir durumda, iadeniz her zaman takip edilebilir bir yöntemle yapılmaz. Böyle bir durumda Satıcının iade politikası veya A'dan Z'ye Garanti kapsamında zararınız karşılanmayabilir. İade etmek istediğiniz ürünün teslimatını kabul etmeli ve yukarıda açıklanan şekilde bir iade talebinde bulunmalısınız.

Ürün iade taleplerinizi yönetme

Ürün iade taleplerinizi yönetmek için İade Destek Merkezi sayfasını ziyaret edin ve İadeleri yönet’e tıklayın. Buradan şu işlemleri yapabilirsiniz:

  • Ürün iade talebinin durumunu görüntüleme
  • Satıcıyla gerçekleştirdiğiniz e-posta iletişimini görüntüleme
  • Ürün iade talebini iptal etme
  • A'dan Z'ye Garanti Talebi oluşturma

Para İadeleri

Para iadesi hakkı kazandıysanız (14 günlük cayma hakkınız veya satıcının diğer iade politikaları uyarınca) satıcı size satış fiyatı ile kargo ve iade gönderim ücretini şu şekilde iade eder:

Neden Kargo Ücreti İade Kargo Ücreti
Alındıktan sonra 14 gün içinde herhangi bir nedenle yapılan tüm iadeler Evet Evet
Ürün hasarlı, kusurlu veya satıcının açıklamasına uymuyorsa alındıktan sonra 30 gün içinde iade Evet Evet
Alındıktan sonra 15 ila 30 gün içinde yapılan iadeler Hayır Hayır

Kişiselleştirilmiş, ön ödemeli bir iade etiketi kullanıyorsanız ve iade kargo ücretini geri alma hakkına sahip değilseniz Satıcı iade kargo ücretini para iadenizden düşebilir. İade kargo ücretleri hakkında ayrıntılı bilgi için lütfen satıcıyla iletişime geçin.

Başlangıçta birden fazla ürünle gönderilen bir ürünü iade ederseniz Satıcı yalnızca kargo ücretini orantılı olarak iade etmek zorundadır.

Ürünün kusurlu olması, örneğin hasarlı veya açıklamadan farklı olması halinde ilgili mevzuat kapsamında öngörülen yasal kurallar uygulanır.

Bir Satıcıdan ürün satın aldığınızda Amazon.com.tr Pazaryeri, ücreti seçili ödeme yönteminden tahsil eder ve ödemeyi kendi komisyon ücretini düşerek Satıcıya iletir. İlk satış fiyatının (ve uygulanabildiği yerlerde teslimat ve iade ücretlerinin) eksiksiz şekilde iade edilmesini sağlamak için Satıcının Amazon.com.tr Pazaryeri üzerinden para iadesi talep etmesi gerekir.

Ürünün iade edilmesi gibi para iadesinin gerekli olduğu durumlarda, bu para iadesi için Satıcının talepte bulunması gerekir. Satıcılara para iadesi talebi oluşturma ile ilgili talimatlar verilmektedir.

Satıcılar, bu sayfada açıklandığı gibi siparişler için tam veya kısmi para iadesi yapabilir. Para iadeleri, genellikle Satıcı talebi oluşturduktan sonraki 1 hafta içinde Amazon.com.tr Pazaryeri tarafından işleme alınır. Para iadeleri ödeme kartı hesabınıza aktarılır ve Amazon.com.tr tarafından para iadesinin onayına ilişkin e-posta gönderilir.

Bu bilgiler yararlı oldu mu?

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz.

Lütfen aşağıdakilerden hangisinin bilgileri en iyi şekilde tanımladığını seçin:

Teşekkürler! Geri bildiriminize doğrudan yanıt veremiyor olsak da, çevrimiçi Yardım hizmetimizi geliştirmek için bu bilgileri kullanacağız.