İade Politikalarımız Hakkında

Amazon ve bunun yanı sıra Amazon.com.tr sitesindeki Pazaryeri Satıcılarımız teslim tarihini izleyen 30 gün içinde birçok ürünün iadesini kabul eder. Geçerli koşulları bu sayfada bulabilirsiniz.

Uzatılan İade Süresi Hakkında

1 Ekim ve 31 Aralık 2020 tarihleri arasında teslim edilen çoğu ürünü, ürünlerin İade Politikamıza uygun olması koşuluyla, 31 Ocak 2021 gece yarısından önce herhangi bir zamanda iade edebilirsiniz. Bu uzatma süresi, Amazon.com.tr tarafından satılan ve gönderilen ürünler (Prime logolu ürünler dahil) ile üçüncü taraf satıcılar tarafından satılan ancak Amazon.com.tr tarafından gönderilen ürünler için geçerlidir. 31 Aralık 2020 tarihinden sonra teslim edilen ürünlerde 30 günlük standart iade politikamız geçerlidir. Pazaryeri satıcılarına yapılan iadeler bu süre uzatımı kapsamında değildir. Pazaryeri satıcılarına yapılan iadelerle ilgili lütfen Yardım sayfamızı inceleyin.

Bu koşullar hiçbir şekilde sizin yasal cayma hakkınızı sınırlamaz. Yasal cayma hakkınızla ilgili ayrıntıları Satış Koşullarımızda bulabilirsiniz. Pazaryeri Satıcıları’na yönelik yasal cayma hakkınıza ilişkin bilgileri bu satıcıların İade Politikası’nda bulabilirsiniz.

Ürünlerinizi iade etmek için lütfen İade Destek Merkezimizi kullanın.

Her ürünü aldığınız koşullarda iade etmeniz gerektiğini lütfen göz önünde bulundurun. Diğer bir deyişle yeni ürünlerin yeni, kullanılmamış ve eksiksiz olarak iade edilmesi gerekmektedir. Kullanılmış ürünlerde fazladan kullanma veya hasar belirtisi olmamalıdır.

Aynı istisnalar, cayma hakkına ilişkin olarak İade Garantimiz için de geçerlidir.

İade Edilemeyen Ürünler

Aşağıdaki ürünler İade Garantisi kapsamında (kusurlu değilse) iade edilemez:

  • Tesliminden sonra koruyucu unsurları açılmış olan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler veya nitelikleri dolayısıyla teslimattan sonra ayrılamaz şekilde diğer öğelerle karışmış olan ürünler;
  • Teslimat sonrasında ambalajlarından çıkarılmışlarsa, ambalajlı ses veya video kayıtları veya ambalajlı yazılımlar;
  • Müşterinin özel isteklerine göre yapılmış veya kişisel ihtiyaçlara göre açıkça özelleştirilmiş ürünler;
  • Hızlı bozulan veya son kullanma tarihi çabuk geçen ürünler;
  • Amazon’un tümüyle ifa etmiş olduğu ve hizmeti sunmaya başlayabileceğimizi ve sözleşme tamamen yerine getirildiğinde iptal etmeyeceğinizi siparişinizi vermeden önce açıkça kabul ettiğiniz hizmetler;
  • Fiili değeri pazardaki kontrol edemediğimiz dalgalanmalara bağlı olan ürünlerin temini;
  • Tehlikeli madde olarak sınıflandırılan veya içinde yanıcı sıvılar ya da gazlar bulunan ürünler (servis, garanti, iade veya para iadesi konularında bilgi almak için üretici firmayla iletişime geçin);
  • Seri numarası veya barkodu (evrensel ürün kodu) eksik herhangi bir ürün;
  • İndirilebilir yazılım ürünleri;
  • Erişim sağlandıktan sonra çevrimiçi abonelikler;
  • Ön ödemeli oyun kartları (World of Warcraft, Xbox 360 Live, Wii Points vb.);
  • Bazı sağlık ve kişisel bakım ürünleri;
  • Açık kaynaklı yazılım (Microsoft Office açık kutu ürünleri ve Video Oyunları dahil);

Moda Ürünlerinde Ücretsiz İade

Satın alımınızın ücretsiz iade teslimatı için uygun olup olmadığını kontrol etmek için lütfen aşağıdaki hüküm ve koşulları gözden geçirin:

  • Müşterilere tüm tekstil ürünleri (giysi ve ayakkabı) için 30 Gün içinde ücretsiz iade sunulur. Ücretsiz İade, yalnızca Perakende ürünleri için geçerlidir. Gönderimi başka satıcılar tarafından yapılan aynı ürünler için geçerli değildir. Hakkında daha fazla bilgi alın: Amazon tarafından satılan ürünler için para iadeleri ve Pazaryeri satıcısı tarafından satılan ürünler için para iadeleri
  • Ücretsiz iade olanağından yararlanabilmek için minimum satın alma tutarı uygulanmaz.
  • Ücretsiz iadeden yararlanabilmek için; İade Politikamız gereğince tam para iadesi, ürünlerin yeni ve giyilmemiş durumda ve orijinal paketinde olması şartıyla yapılır.
  • Ürünün tamamı, ürün ambalajı ve orijinallik sertifikaları ile iade edilmelidir.
  • Orijinal belgelerle iade edilmeyen ürünler reddedilir. Lütfen İade Politikalarımız Hakkında sayfasına bakın.
  • Değiştirilmiş, hasarlı veya başka şekilde değiştirilmiş hiçbir ürün için para iadesi kabul edilmez.
  • Ürünü anlaşmalı kargo haricinde bir firma ile de iade edebilirsiniz. Ürünleri kendiniz göndermeyi tercih ederseniz, takip edilebilir bir gönderim yöntemiyle iade etmeniz gerekir. Böyle bir durumda, ürün depomuza ulaştıktan sonra, hesabınıza Amazon.com.tr’de kullanabileceğiniz en fazla 4,50 TL tutarında bir Hediye Kartı tanımlanır. Hediye Kartının kullanım koşullarını Amazon Hediye Kartı Hüküm ve Koşulları sayfasında görebilirsiniz.
  • Amazon, iadenizi işleme alır ve kapsam dahilindeki iade ürünleriniz Amazon’a ulaştıktan sonra, iade gönderim maliyeti için kesinti yapmadan, ödediğiniz tutarın tamamı için para iadesi yapar.
  • Ücretsiz İade kapsamında olmayan ürünlerinizi ücretsiz iade ürünlerle birlikte iade ederseniz Amazon, Amazon'un genel iade politikasının kapsamına girmeyen ürünlerin teslimat ücretlerini size iade edilecek tutardan düşebilir. Ayrıca bazı özel ürün, sipariş veya paketleme ücretleri de alınabilir. İade ve Değiştirme Masrafları Hakkında sayfasındaki ayrıntılara bakın.

Lütfen bazı ürün gruplarında bulunan aşağıdaki bilgilere dikkat edin:

Not: Pazaryeri Satıcılarından alınan bir ürün iade edecekseniz lütfen doğrudan satıcıyla iletişime geçin.

  • Marka etiketi, garanti belgesi veya etiket bulunan ürünler
  • Tehlikeli maddeler
  • Bilgisayarlar (Dizüstü bilgisayarlar ve Masa üstü bilgisayarlar) ve saklama ortamına sahip cihazlar (örn. MP3 çalar, dijital fotoğraf makinesi, cep telefonu, USB bellek)
  • Ev tekstil ürünleri
  • Bebek Ürünleri
  • Koleksiyon Ürünleri (Spor ve Eğlence)

Marka etiketleri, garanti belgeleri, sertifikalar, çıkartmalar, özel paketleme

Marka etiketleri, garanti belgeleri, sertifikalar (örn. özgünlük, sertlik ve tahmini değer) ve çıkartmalar iade etmek istediğinizde ürünün üzerinde kalmalı veya ürünle birlikte gönderilmelidir. Özel üretim ürünlerin yanı sıra bu ürünler de kendi orijinal paketinde iade edilmelidir.

Tehlikeli maddeler

Yanıcı, basınçlı, aşındırıcı, çevre için tehlikeli veya başka şekilde tehlikeli kimyasallar içeren tüm ürünler iade edilirken tehlikeli madde olarak etiketlenmelidir. Bu şekilde ilgili teslimat hizmetleri ve lojistik merkezlerimiz bu ürünleri tanıyarak ona uygun şekilde teslimatı sağlar.

Çalıştırma amacıyla bir ürünü yanıcı sıvı veya gazla doldurduysanız ürünü iade etmeden önce bunları boşalttığınızdan emin olun (örneğin, kamp ocağından tüpü çıkarma). Özellikle kesme takımları ve balta gibi ürünler tercihen Amazon'un paketi kullanılarak güvenli bir malzemenin içinde iade edilmelidir. Daha fazla bilgi edinmek için Tehlikeli Maddelerin İadesi Yardım sayfamıza bakın. Ürün adresinizden alınmadan önce içindeki yakıtı veya yağ gibi sıvıları boşaltın.

Bilgisayarlar (Dizüstü bilgisayarlar ve Masa üstü bilgisayarlar) ve saklama ortamına sahip cihazlar (örn. MP3 çalar, dijital fotoğraf makinesi, cep telefonu, USB bellek)

Bu cihazları bize iade ederken içinde yüklü dosya olmadığından emin olun. Bu tür cihazları iade etmeden önce kayıtlı tüm gizli ve kişisel verileri silmek sizin sorumluluğunuzdadır.

  • Amazon.com.tr’den satın alınan yeni masaüstü, dizüstü ya da tablet bilgisayarlar teslim edildiğinde çalışmazsa, hasarlı durumda geldiyse veya kutu henüz açılmamışsa satın alma işleminden sonraki 30 gün içinde ödenen tutarın tamamı için para iadesi yapılacak şekilde iade edilebilir.
  • 30 günlük iade süresi sona erdikten sonra müşteri çalışmadıkları için bu ürünleri iade etmek isterse, müşteri söz konusu arızanın değerlendirilmesi ve para iadesi yapılmasının uygun olup olmadığının belirlenmesi için müşteri hizmetlerine yönlendirilmelidir.
  • Pazaryeri satıcılarından alınan yeni ve kullanılmış ürünler, söz konusu satıcının kendi iade politikasına tabidir.

Ev tekstil ürünleri

Ürünler orijinal hallerinde iade edilmelidir. Isıtma düzeyi, yükseklik gibi özelliklerini kontrol etmek üzere elbette yastık ve yatak örtüsü gibi ev tekstil ürünlerini denemeniz gerekir.

Hijyenik nedenlerle nevresim, çarşaf ve havlu gibi cilde temas eden ürünlerin, kullanıldığında iade edilemeyeceğini lütfen unutmayın.

Bebek Ürünleri

  • Bebek ürünleri (0-24 ay bedenli kıyafetler hariç) ürünler teslim alındıktan sonraki 30 gün içinde iade edilebilir.
  • Biberon emziği, emzik, diş kaşıyıcı ve beslenme gereçleri hijyen gereğince orijinal paketlerinde, kullanılmamış, fabrikada takılan güvenlik bandı çıkarılmamış ve ambalajı zarar görmemiş olarak iade edilmelidir.
  • Bebek bezleri ve ıslak mendiller orijinal paketlerinde, kullanılmamış, fabrikada takılan güvenlik bandı çıkarılmamış ve orijinal ambalajı zarar görmemiş olarak iade edilmelidir.
  • Göğüs pompaları ve emzikler (göğüs kalkanları) kullanılmamış orijinal paketlerinde, kullanılmamış, fabrikada takılan güvenlik bandı çıkarılmamış ve orijinal ambalajı zarar görmemiş olarak iade edilmelidir.
  • Amazon tarafından gönderilen bebek ürünleri ücretsiz iade kapsamındadır.
  • Ürün bilgi sayfasında "Ücretsiz İade" mesajı varsa ürün ücretsiz iade gönderimi kapsamındadır.
  • İadeniz Amazon’dan kaynaklanan bir hatadan dolayı yapılmıyorsa, Amazon ilk ödediğiniz kargo ücreti için para iadesi yapmaz.

Koleksiyon Ürünleri (Spor ve Eğlence)

  • Kendiniz göndermeyi tercih ederseniz veya daha fazla ürün iade edilmesi gerekiyorsa takip edilebilir bir gönderim yöntemi kullanılmalıdır.
  • Tüm ürün ambalajı (kutular, kılavuzlar, garanti belgeleri vb.) ve orijinallik sertifikaları, derecelendirme ve değerlendirmenin tamamı ürünle birlikte iade edilmelidir.
  • Orijinal belgeleriyle birlikte iade edilmeyen ürünler reddedilir.
  • Bir ürünü iade etmek üzere göndermeden önce müşteriler ürünün fotoğrafını çekmeli ve bu fotoğrafı saklamalıdır.

Amazon Global Store İade Politikası

Amazon Global Store ürünleri teslimattan itibaren 30 gün içinde İade Destek Merkezi kullanılarak iade edilebilir. Ürünü iade ettiğinizde bize ulaşması 5 ila 10 gün sürebilir. Ürün depomuza ulaştıktan sonra para iadesinin yapılması 2 gün, iade tutarının hesabınızda görünmesi 7-10 gün sürebilir. İade işleminiz tamamlandığında yanlış, kusurlu veya hasarlı ürünler için orijinal kargo masraflarının yanı sıra iade edilen ürün(ler) için İthalat Ücreti Depozitosu için size para iadesi yapılacaktır.

Sipariş ettiğiniz bir ürünü iade etmek için:


  1. İade Destek Merkezi'ne gidin. İade etmek istediğiniz siparişi bulun ve Ürünleri İade Et’e tıklayın. Aradığınız siparişi bulamazsanız açılır menüden başka bir sipariş seçin.
  2. İade etmek istediğiniz ürünleri seçin.
  3. Ürün adetini seçin ve İade Nedeni menüsünden seçiminizi yapın. Yorumlarınızı Ayrıntılar kutusuna yazabilirsiniz.
  4. Devam etmek için:


    1. Amazon Global Store ürünleri için para iadenizin nereye yapılmasını istediğinizi belirtin (para iadeniz Amazon hesabınıza hediye kartı bakiyesi olarak veya sipariş verirken kullandığını asıl ödeme aracınıza eklenebilir) ve Devam et’e tıklayın.

  5. Amazon Global Store ürünlerinin iade edilmesine ilişkin para iadeleri hakkında daha fazla bilgi için Amazon Global Store İade Politikamıza bakın.
  6. Tercih ettiğiniz iade yöntemini seçin ve İadeyi Onayla’ya tıklayın.
  7. İade Gönderimi: Ürünü, masrafları kendiniz karşılamak üzere, göndermek için size bir iade etiketi (iade gönderi kodu) verilecektir.
  8. Ürünü kendiniz göndermek için gereken iade etiketini aldığınızda (iade gönderi kodu), ürünü sizin için uygun olan kargo şirketini kullanarak bize gönderin. Takip seçeneği sunan bir kargo hizmeti seçmenizi öneririz. Kargo şirketi tarafından size verilen takip bilgilerini saklayın.
  9. Hesabım sayfasındaki Siparişlerim bölümüne tıklayarak para iadenizin veya ürün iadenizin son durumunu öğrenebilirsiniz.
Not: İade etiketi kullandığınızda, iade masraflarını kendiniz ödemeniz gerekir. Amazon, ürünün alınmasından sonra Hediye Kartı bakiyesi olarak iade kargo masrafları için otomatik olarak 128 TL'ye kadar -hediye kartı olarak- para iadesi yapar. İade kargo ücreti 128 TL’den fazla tutarsa, Müşteri Hizmetlerimizle iletişime geçip iade kargo makbuzunun bir kopyasını göndererek kalan gönderim masrafları için para iadesi talep edebilirsiniz. Müşteri Hizmetleri temsilcisi para iadesini kişiye ve duruma göre özel olarak değerlendirecektir.

Amazon Global Store iadelerinin çoğunda müşterilere ön ödemeli iade etiketi sağlanacak ve böylece müşteriler ürünleri DHL Express tarafından sağlanan teslim alma hizmetini kullanarak Amazon’a iade edebilecek. İade Destek Merkezi’ndeki iade işlemleri sırasında, posta kodunuz DHL teslim alma hizmetine uygunsa, teslim alma seçeneği burada gösterilecektir.

Çevrimiçi İade Merkezi’nde teslim alma seçeneğini belirledikten OTUZ DAKİKA sonra etiket ve talimatların bulunduğu bağlantıyı içeren bir onay e-postası alacaksınız.

Daha sonra MyDHLWebsite  web sitesine giderek veya DHL Express Müşteri Hizmetleri’ni (444 00 40) arayarak teslim alma için uygun bir yer, tarih ve saat belirleyin.

Kuryenin paket içeriğini inceleyebilmesi için kutu açık bırakılmalıdır.

Kargo belgelerine ek olarak etiket de yazdırılmalı ve açık kutuyla birlikte bu belgeler de kuryeye teslim edilmelidir.

DHL Express Ön Ödemeli etiketleri ön ödemelidir. Dolayısıyla iade kargo için herhangi bir ücret ödemenize gerek yoktur.

Ancak tüm ürünler DHL Express tarafından sağlanan iade teslim alma hizmeti için uygun olmadığından iadeyi masrafları karşılayarak göndermeniz gerekebileceğini unutmayın. Bu gibi durumlarda Amazon, ürün alındıktan sonra iade nakliye masrafları için Hediye Kartı bakiyesi olarak otomatik olarak 128 TL'ye kadar para iadesi yapar. İade kargo ücreti 128 TL'den fazlaysa, iade kargo makbuzunun bir kopyasını Müşteri Hizmetlerimize göndererek geri kalan masraflar için para iadesi talebinde bulunabilirsiniz. Müşteri Hizmetleri temsilcisi, para iadesini bireysel olarak ve vaka bazında dikkate alacaktır.

Kusurlu, arızalı, hasarlı veya yanlış ürünleri iade etmek için ürün iadeniz işleme alındıktan sonra ürün için ödediğiniz ücretin tamamı para iadesi olarak tarafınıza gönderilir. Bu, orijinal kargo ücretini, İthalat Ücreti Depozitosunu ve ürünün iadesi için makul düzeydeki ve kanıtlanmış iade gönderim ücretini kapsar. Ürünü iade etmeden önce İthalat Ücreti Depozitosu için kısmi bir para iadesi aldıysanız, İthalat Ücreti Depozitosu’nun kalan kısmı ürününüz teslim alındıktan sonra iade edilecektir.

Mümkünse arızalı ürünleri İade Destek Merkezi üzerinden veya ürünü teslim aldıktan sonraki 30 gün içinde bizimle iletişime geçerek bildirin. Bir ürünü 30 günlük iade süresi geçtikten sonra iade etmeniz gerekirse lütfen bizimle iletişime geçin.

Arızalı ürünlerin orijinal paketinde iade edilmesi zorunlu değildir ancak iade gönderimi sırasında zarara yol açmaması için uygun şekilde paketlenmeleri gerekmektedir. Amazon Global Store ürünlerinin iade edilmesine ilişkin para iadeleri hakkında daha fazla bilgi için İade Politikamıza bakın.

  • Bebek ürünleri gönderinin alınmasından sonraki 90 gün içinde iade edilebilir.
  • Not: Göğüs pompaları kullanılmamış orijinal hallerinde fabrika mührüyle birlikte ve paketi bozulmamış halde iade edilmelidir.
  • İadenizin sebebi Amazon’dan kaynaklanmayan bir hataysa, ilk ödediğiniz kargo ücreti için iade yapılmaz.

Amazon Global Store bazı ürünlerde ücretsiz iade sunar. Bir ürünün ücretsiz iade kapsamında olup olmadığını, fiyatının yanındaki “ÜCRETSİZ İade” ifadesine bakarak teyit edebilirsiniz. İade Destek Merkezi size İade Politikamıza uygun şekilde rehberlik edecek ve iade kargonuz için bir iade etiketi (iade gönderi kodu) oluşturacaktır.

Ürünü kendiniz göndermek için gereken etiketi aldığınızda, ürünü sizin için uygun olan kargo şirketini kullanarak bize gönderin. Takip seçeneği sunan bir kargo hizmeti seçmenizi öneririz. Kargo şirketi tarafından size verilen takip bilgilerini saklayın.

Daha fazla bilgi için Amazon Global Store Hüküm ve Şartları sayfasına bakabilirsiniz.

Bu bilgiler yararlı oldu mu?

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz.

Lütfen aşağıdakilerden hangisinin bilgileri en iyi şekilde tanımladığını seçin:

Teşekkürler! Geri bildiriminize doğrudan yanıt veremiyor olsak da, çevrimiçi Yardım hizmetimizi geliştirmek için bu bilgileri kullanacağız.