Amazon Pazaryeri'nden satın alınan ürünlerin iadesinde özel koşulların geçerli olduğunu lütfen göz önünde bulundurun. Amazon Pazaryeri'nde satın aldığınız bir ürünü iade etmeniz gerekiyorsa ürünü doğrudan Satıcı'ya iade etmelisiniz.
Not: Amazon Global Store’dan alınan ürünlerin iade koşulları hakkında daha fazla bilgi almak için Amazon Global Store Hakkında sayfamızı ziyaret edin.
Ticari Pazaryeri satıcılarının iade politikaları, en azından Amazon İade Politikalarına uygun olmalıdır.
Satıcıyla ilgili teslimat ve diğer bilgileri satıcının bilgi sayfasında bulabilirsiniz. Belirli bir ürünü satışa sunan farklı satıcıların listelendiği bir sayfadayken o satıcının geri bildirim derecelendirmesine tıklayıp satıcının Bir Bakışta sayfasını görüntüleyebilirsiniz. Sağ alt kısımda Ürün ve Para İadesi Politikası başlığı ve daha fazla bilgi al bağlantısı bulunur. Satıcının adını ürün bilgi sayfasında görmüyorsanız ancak bağlantılar görünüyorsa, tüm satıcıları listeleyen sayfayı açmak için bu bağlantılardan birine tıklayın.
İade sürecindeki deneyimleriniz satıcı tarafından yayınlanan iade politikasına ters düşüyorsa inceleme başlatılması için belirli koşullara tabi olarak A’dan Z’ye Garanti talebi oluşturabilirsiniz. A’dan Z’ye Garanti hizmetimiz ticari Pazaryeri satıcılarının kendi İade Politikalarıyla örtüşmeyen hareketlerde bulunmasını engeller.
Bir Satıcı tarafından satılan ve gönderilen bir ürün için halihazırda sipariş verdiyseniz Siparişlerim sayfasını ziyaret ederek satıcının iade politikasını görüntüleyebilirsiniz. Sipariş Ettiğiniz Ürünlerin İadesi’ni ve ardından ürünün sağ tarafında bulunan Ürünleri iade et’i seçin. Sonraki sayfada satıcının adının yanındaki bağlantıya tıklayarak Satıcının İade Politikası’nı görebilirsiniz. Bu bağlantıyı görmüyorsanız Amazon İade Politikası geçerlidir.
Türkiye dışındaki bir yerden ürün gönderimi yapan bir Pazaryeri satıcısından sipariş verdiyseniz Amazon’un iade politikası uyarınca uluslararası Pazaryeri satıcısı şunlardan birini sağlamalıdır:
Bir satıcı iade ettiğiniz siparişle ilgili olarak bu politikaya uymazsa belirli koşullara tabi olarak bir A’dan Z’ye Garanti talebi oluşturabilirsiniz.
Bir satıcıdan alınan ürünün iade sürecini başlatmak için Siparişlerim sayfasını ziyaret edin ve Sipariş Ettiğiniz Ürünlerin İadesi’ni seçin. Talimatlara uyun ve satıcı için gerekli tüm bilgileri verdiğinizden emin olun. Satıcı yanıt verdiğinde e-posta ile bilgilendirilirsiniz.
Onaylanan talepler için Siparişlerim sayfasından erişebileceğiniz ve yazdırabileceğiniz bir posta etiketi alacaksınız. Bazı satıcıların prosedürleri farklı olabilir. Size iade adresinin ve posta talimatlarının yer aldığı bir e-posta gönderebilirler. Satıcının talebinize yönelik yanıtlarını İade Merkezi.
Satıcılar genellikle 3 gün içinde iade yetkisi taleplerine yanıt verir. 2 iş günü içinde yanıt alamazsanız şu kapsam altında bir talep oluşturabilirsiniz: Amazon A’dan Z’ye Garanti
Kişisel bilgileri kaydettiğiniz ürünleri iade ederseniz ürünü satıcıya geri göndermeden önce, tüm bilgilerinizi silmelisiniz.
Amazon olarak her zaman hem alıcılar hem de satıcılar açısından Pazaryeri’nin adil bir yer olmasını sağlamaya çalışıyoruz. İade ürünler dikkatli bir şekilde paketlenirse ürünün taşıma sırasında hasar görme ihtimali düşer. Böylece satıcı iade işlemini daha kolay gerçekleştirir. İade ürünü takip edilebilir bir teslimat yöntemi ile gönderirseniz ürünün satıcıya ulaşmaması gibi durumlara karşı kendinizi garantiye almış olursunuz. Paketiniz ulaşmazsa A’dan Z’ye Garanti Ürününüzü iade etmek için takip edilebilir bir teslimat yöntemi tercih etmediğiniz zaman satıcı size para iadesi yapmayı reddederse zararınızı garanti kapsamında karşılayamayabiliriz.
Not: Paketi teslim etmeyi reddetmek her zaman takip edilebilir bir iade aracı değildir. Teslimatı reddederseniz, iade satıcının iade politikası veya A’dan Z’ye Garanti kapsamında olmayabilir. İade etmek istediğiniz ürünün teslimatını kabul etmeli ve daha önce açıklanan şekilde bir iade talebinde bulunmalısınız.
İade taleplerinizi yönetmek için Siparişlerim sayfasını ziyaret edin. Burada aşağıdakileri yapabilirsiniz:
Para iadesi hakkı kazandıysanız (14 günlük cayma hakkınız veya satıcının diğer iade politikaları uyarınca) satıcı size satış fiyatı ile kargo ve iade gönderim ücretini şu şekilde iade eder:
Neden | Kargo Ücreti | İade Kargo Ücreti |
---|---|---|
Alındıktan sonra 14 gün içinde herhangi bir nedenle yapılan tüm iadeler | Evet | Evet |
Ürün hasarlı, kusurlu veya satıcının açıklamasına uymuyorsa alındıktan sonra 30 gün içinde iade | Evet | Evet |
Alındıktan sonra 15 ila 30 gün içinde yapılan iadeler | Hayır | Hayır |
Kişiselleştirilmiş, ön ödemeli bir iade etiketi kullanıyorsanız ve iade kargo ücretini geri alma hakkına sahip değilseniz satıcı iade kargo ücretini para iadenizden düşebilir. İade kargo ücretleri hakkında ayrıntılı bilgi için satıcıyla iletişime geçin.
Başlangıçta birden fazla ürünle gönderilen bir ürünü iade ederseniz satıcı yalnızca kargo ücretini orantılı olarak iade etmek zorundadır.
Ürünün kusurlu olması, örneğin hasarlı veya açıklamadan farklı olması halinde ilgili mevzuat kapsamında öngörülen yasal kurallar uygulanır.
Bir satıcıdan ürün satın aldığınızda Amazon Pazaryeri ücreti seçili ödeme aracından tahsil eder ve ödemeyi küçük bir komisyon keserek satıcıya iletir. İlk satış fiyatının (ve uygulanabildiği yerlerde teslimat ve iade ücretlerinin) eksiksiz şekilde iade edilmesini sağlamak için satıcının Amazon Pazaryeri üzerinden para iadesi talep etmesi gerekir.
Ürünün iade edilmesi gibi para iadesinin gerekli olduğu durumlarda, bu para iadesi için satıcının talepte bulunması gerekir. Satıcılara para iadesi talebi oluşturma ile ilgili talimatlar verilmektedir.
Satıcılar, bu sayfada açıklandığı gibi siparişler için tam veya kısmi para iadesi yapabilir. Para iadeleri, genellikle satıcı talebi oluşturduktan sonraki 1 hafta içinde Amazon Pazaryeri tarafından işleme alınır. Para iadeleri ödeme kartı hesabınıza aktarılır ve Amazon tarafından para iadesinin onayına ilişkin e-posta gönderilir.
Bu bilgiler yararlı oldu mu?
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz.
Lütfen aşağıdakilerden hangisinin bilgileri en iyi şekilde tanımladığını seçin:
Teşekkürler! Geri bildiriminize doğrudan yanıt veremiyor olsak da, çevrimiçi Yardım hizmetimizi geliştirmek için bu bilgileri kullanacağız.