Baby Best Sellers Laptops Cameras HomeImprovementI Kitchen Amazon Fashion PCA Sports PS4 Cell Phones

Profil ve Topluluk Kuralları

Amazon Topluluğu katılım kuralları

Amazon, toplulukta sizin de söz sahibi olmanızı istiyor! Amazon Topluluğu çeşitli forumlar aracılığıyla diğer kullanıcıların da topluluğa katılmasını ve ürünler ile hizmetler hakkında olumlu veya olumsuz özgün geri bildirimlerin paylaşılmasını sağlamaktadır. Bu Topluluk Kuralları; Müşteri Yorumları, Müşterilerin Soru ve Cevapları, Amazon Takip özelliği, Profil sayfaları, Kayıtlar ve Listelerin de bulunduğu Topluluk özelliklerini kullanmanıza yardımcı olur.

Not: Bu Kurallar, Amazon'da satılan ve ayrı ilkelere tabi olan ürün veya hizmet içeriği (bir kitabın içeriği gibi) için geçerli değildir.

Topluluğun bütünlüğü bizim için ciddi önem arz ediyor. Yanlış, insanları yanlış yönlendiren veya özgün olmayan içeriğin kullanılması da dahil olmak üzere Topluluğa yönelik içerik veya özelliklerin çıkarlar doğrultusunda değiştirilmesi için girişimde bulunmak kesinlikle yasaktır. Kurallarımızı ihlal etmeniz durumunda Topluluk özelliklerini kullanımınızı sınırlandırabilir, içeriği kaldırabilir, ilgili ürün listelerini silebilir veya hesabınızı askıya alabilir ya da sonlandırabiliriz. Amazon hesabının herhangi bir şekilde kötüye kullanıldığını belirlememiz durumunda para transferleri ve ödemeler durdurulabilir. Kötüye kullanım ayrıca geçerli yasaların ihlaline neden olarak yasal işlem yapılmasına ve hukuki yaptırım uygulanmasına yol açabilir.

İçeriğin çıkarlar doğrultusunda değiştirildiğinden veya Kurallarımızın herhangi bir şekilde ihlal edildiğinden şüphelenen tüm kişileri konu hakkında bizi bilgilendirmeye teşvik ediyoruz. Endişenizi kapsamlı bir şekilde inceler ve gerekli işlemleri yaparız.

Topluluk özelliklerimize erişim sağlayarak veya özellikleri kullanarak, Kullanım Koşulları'nı ve zaman zaman değiştirilen bu Kurallara uymayı kabul edersiniz. Bu Kurallar, Amazon'a gönderdiğiniz tüm içerikler (metin, görsel, video veya bağlantılar dahil) ve Topluluk özelliklerinden faydalanırken yaptığınız tüm faaliyetler (bir gönderinin faydalı olma durumunu oylama veya bir gönderiyi beğenme) için geçerlidir. Bu Kurallar, Topluluk'taki diğer üyelerle olan etkileşimleriniz için de geçerlidir.

Not: Ek kurallar Müşteri Yorumları için geçerlidir.

Faydalı ve Uygun İçerik

Topluluk, müşterilere yararlı ve konu ile ilgili içerik sağlamayı amaçlamaktadır. Gönderdiğiniz içerik, fikrinizi içermeli ve kendi deneyimlerinizle ilgili olmalıdır.

  • Belirli bir konuya odaklanan Topluluk özellikleri için, yalnızca konuya ait içerik göndermelisiniz.
  • Müşteri Yorumları, Soru ve Cevapları ürün hakkında olmalıdır. Satıcıyla ilgili geri bildirim paylaşmak için https://www.amazon.com.tr/feedback adresini kullanabilirsiniz.

    Bir ürünün değeri, üreticinin fiyatı veya ürünün fiyatına ilişkin yorumlar, Müşteri Yorumlarında veya Soru ve Cevaplarında kullanılabilir:

    Örnek: "167 TL için bu blender beklentilerimin üzerinde performans gösterdi."

    Fiyatlandırmanın diğer kullanımları, ürün kullanılabilirliği veya alternatif sipariş seçenekleri Müşteri Yorumlarında veya Soru ve Cevaplarında paylaşılmamalıdır:

    Örnek: "Bunu, yerel mağazamdan 10 TL daha ucuza buldum."

İçerik İhlali

Diğer kişilerin fikri mülkiyetini veya farklı mülkiyet haklarını ihlal edecek şekilde içerik paylaşmayın veya Topluluk'taki diğer üyelerle etkileşime geçmeyin. Yalnızca size ait veya kullanma iznine sahip olduğunuz içerikleri paylaşın.

Promosyonlu İçerik

Karşılığında para ödenen yorumlar

Ödeme yapma (para veya hediye çeki olarak), hediye içerik, bir ödül çekilişine veya yarışmaya giriş hakkı sağlama, ilerideki bir satın alma işlemi için indirim yapma, fazladan ürün veya hediye verme de dahil olmak üzere herhangi bir karşılık için yorum paylaşılmasına ya da bir yorumun ne kadar yardımcı olduğunu gösterecek şekilde oy verilmesine izin vermeyiz.

Bu kuralın tek istisnası Amazon tarafından istenmesi halinde içerik paylaşmanızdır (Amazon'dan satın aldığınız veya Vine programı aracılığıyla aldığınız ürünlere yönelik Müşteri Yorumları, Sorular ve Cevaplar üzerinden verilmesi istenen cevaplar gibi). Böyle durumlarda, paylaştığınız içeriğin Amazon tarafından belirlenen ek kurallara uyması gerekir. Yazarlar veya yayımcılar karşılık olarak okuyucunun olumlu bir yorumda bulunmasına ihtiyaç duymuyor veya yapacağı yorumu etki altına almaya çalışmıyorsa, kitaplarının ücretsiz ya da indirimli kopyalarını okuyuculara vermeye devam edebilir.

Yasa Dışı Faaliyet

Şiddeti, dolandırıcılığı, yasa dışı uyuşturucu kullanımını, yaşı tutmadığı halde alkol kullanmayı veya çocuk ya da hayvan istismarının da içinde bulunduğu yasa dışı bir davranışı teşvik eden veya destekleyen içerikler paylaşmayın. Yasaklanmış içeriğe yönelik örnekler şunlardır:

  • Terörizm de dahil olmak üzere diğer kişileri fiziksel veya ekonomik olarak zarar verme konusunda tehdit eden ya da bunu destekleyen içerik.
  • Hileli mal, hizmet, plan veya promosyon (hızlı para kazanma ve saadet zinciri gibi) sunan içerik.

Müşteri Yorumları İçin Ek Kurallar

Yukarıda belirtilen diğer kurallara ek olarak Müşteri Yorumları için aşağıdaki kurallar da geçerlidir:

  1. Promosyonlu içerik konusundaki kurallarımıza uygun olmadığı için yorumunuz kaldırılmış veya reddedilmişse, içeriği farklı olsa dahi aynı ürün hakkında tekrar yorum paylaşmanız mümkün olmayabilir.
  2. Yorumlarda yalnızca Amazon'da satılan diğer ürünler için URL'ler veya bağlantılar bulunabilir.
  3. Aynı aileden olan müşterilerin aynı ürün için birden fazla yorum paylaşması mümkün olmayabilir.
  4. Müşteriler her hafta 5 adet Onaylanmayan Amazon Satın Alma yorumu paylaşabilir. Onaylanmayan Amazon Satın Alma yorumlarının sayısı her hafta Pazar 12:00 GMT ile Cumartesi 23:59 GMT arasındaki zaman dilimine göre hesaplanır. Bu ilke, Vine yorumları veya dijital ve fiziksel kitaplar, müzik ve videolar hakkındaki yorumlar için geçerli değildir.
  5. Bir ürün için kısa bir zaman dilimi içerisinde paylaşılmış alışılmadık sayıda çok yorum yapıldığını görürsek, bu ürün için Onaylanmayan Amazon Satın Alma yorumlarının sayısında sınırlamaya gidebiliriz.

İstismarı Rapor Etme

Müşteri Yorumları, Müşteri Cevapları ve Tartışma Panosu da dahil olmak üzere bazı içerik türleri için içeriğin yanında bulunan İstismarı rapor etme bağlantısına tıklayıp Kurallar'ı neden ihlal ettiğini düşündüğünüzü belirterek söz konusu Kurallar'a dair olası ihlalleri bildirebilirsiniz. İstismarı rapor etme bağlantısı bulunmuyorsa, reviews-help@amazon.com.tr adresine içeriğin konumunu ve bu Kurallar'ı neden ihlal ettiğini düşündüğünüzü belirten bir e-posta gönderebilirsiniz.

Bu bilgiler yararlı oldu mu?

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz.

Lütfen aşağıdakilerden hangisinin bilgileri en iyi şekilde tanımladığını seçin:

Teşekkürler! Geri bildiriminize doğrudan yanıt veremiyor olsak da, çevrimiçi Yardım hizmetimizi geliştirmek için bu bilgileri kullanacağız.